Činnost finančního poradce by měla primárně zahrnovat poradenskou činnost, jako už ostatně i název napovídá, bohužel spousta „finančních poradců“ se chová mnohem více jako prodejci produktů a to se vším všudy. Včetně domluvy termínů…

Dokonce se jedněm takovým podařilo dovolat i našemu členu, který hovor zaznamenal a podělil se o něj se světem (jen se změněnými jmény aktérů a společnosti na druhé straně).

Telefonní rozhovor:

OPERÁTORKA: Dobrý den u telefonu Kamila Telefonistka, volám ze společnosti XXX finanční poradenství, hovořím s panem Robertem Stejkorou?
ROBERT STEJKORA: Ano, u telefonu, dobrý den.
OPERÁTORKA: Pane Stejkoro, já volám ohledně Vašich smluv úrazového a životního pojištění, které u nás máte, a chtěla bych Vás informovat, že hovor je zaznamenáván.
OPERÁTORKA: Jelikož s účinností od 01.01., letošního roku došlo k zákonným úpravám, které mají vliv na sazby u Vašich smluv, tak je třeba se za tím účelem sejít, abychom Vám mohli ukázat, k jakým přesně změnám dochází.
A stále OPERÁTORKA: Chtěla bych, aby Vám tyto změny představil přímo pan Poradce, který bude v místě Vašeho bydliště už zítra. Platí stále adresa Křepice 327?
ROBERT STEJKORA: Ne, tam už 14 let nebydlím…
OPERÁTORKA: Aha… A hlásil jste to?
ROBERT STEJKORA: Ano, pochopitelně, úplně všude.
OPERÁTORKA: Aha, no a jaká je tedy ta nová adresa?
ROBERT STEJKORA: Prosím Vás, jedná se o pojistku od Pojišťovny České spořitelny – FLEXI?
OPERÁTORKA: Ano, právě o tu.
ROBERT STEJKORA: Hmmm, ale já žádnou takovou pojistku nemám.
OPERÁTORKA: No, tak teď to nechápu, Vy jste ji rušil?
ROBERT STEJKORA: Ne, já jsem ji ani nikdy neměl. Podívejte, já vím přesně, o co jde. Všechny moje pojistky jsem si dělal sám a sám se o změnách informuji, jelikož taktéž pracuji ve finančním poradenství. A jen abyste věděla, tak stejně jako hovory u Vás, tak i u mě se nahrávají a udělám Vám moc pěknou reklamu.
OPERÁTORKA: No, tak to je v tom případě v pořádku.
ROBERT STEJKORA: Ano, v naprostém.
OPERÁTORKA: Pokud pracujete ve finančním poradenství, tak se asi o své smlouvy staráte a vše máte nastaveno správně.
ROBERT STEJKORA: To si pište a rovnou Vám říkám, že o to, kvůli čemu jste mi volala, se nestarám, jelikož ani jedna s těch lží, co od Vás zazněly, neplatí.
OPERÁTORKA: Rozumím, tak se mějte pěkně a neshledanou.
ROBERT STEJKORA: Neshledanou, budu se těšit.

Ano, takhle pořád vypadá finanční poradenství v ČR… Snaha dostat se za každou cenu ke klientovi a k jeho smlouvám, jelikož, když už u něj poradce sedí, tak dalšími naučenými manipulativními technikami už jej přesvědčí, že má všechno špatně a že je třeba to udělat znovu… Za novou provizi…

Ano, je spousta těch, kteří tímto způsobem nepracují, nenavolávají „studené kontakty“ a klienti je vyhledávají sami, protože se zabývají skutečně finančním PORADENSTVÍM, ale těch je bohužel stále ještě menšina…