Dnes vám přinášíme rozhovor s Jindřichem Hrdým, poradcem z Českých Budějovic.

Jindřichu, jak dlouho už pracujete ve financích?

K financím jsem se dostal v roce 2008 ve Stavební spořitelně (Modrá pyramida), kde jsem prošel různá školení a vyzkoušel si komunikaci s prvními klienty. Následovaly 2 roky ve velké korporaci (OVB), což byla obrovská škola. Na druhou stranu mi došlo, že tímto směrem svou práci vést nechci. Proto mi stálo za to odejít z manažerské pozice a jít si vlastní cestou, kde se budu moci soustředit na kvalitní práci jak s klienty, tak spolupracovníky. V tom všem si pomáháme s manželkou, se kterou se skvěle doplňujeme a vytváříme tak jedinečnou firemní identitu.

Na kterou oblast financí se specializujete a proč?

Jednoznačně investice a životní pojištění. Vzhledem k tomu, že mám kolem sebe spoustu sportovců, ať už amatérských či profesionálních, je to právě úrazové/životní pojištění, kvůli kterému jsem často kontaktován. Další část tvoří rodinné poradenství (tvorba rezerv, pojištění obecně) či jednotlivci, kteří chtějí vhodně zhodnotit své finanční prostředky.

Jaké požadavky máte na klienty?

Požadavky jako takové stanovené nemám, snad jen oboustrannou důvěru a loajalitu. To znamená, že když nad něčím strávím x hodin, kde odvedu 100% práci, očekávám, že vše dořešíme spolu. Nicméně pokud bych si měl otázku vyložit ve smyslu: „Jaké klienty máte nejraději“, odpověď by zněla, že ty, kteří se vrací, tzn. věrné. Snažím se s klienty vytvářet nadstandartní vztahy, např. mimo pravidelných servisů, likvidací pojistných událostí, změn v alokacích investic, pořádám také různé mimopracovní akce, jako jsou sportovní turnaje, vstupy do kin atd.

Jaké máte profesní cíle?

Přeji si, aby lidé chtěli pracovat se svými penězi. Situace se už pomalu lepší, ale je před námi ještě spousta práce. Potom bude vznikat větší propast mezi opravdu kvalitními poradci a těmi průměrnými.

Co vám na vašem oboru nejvíce vadí?

Naváži na předchozí odpověď. Vadí mi nekvalitní práce od nekvalitních poradců. Nebo spíše od prodejců, kterým jde hlavně o provizi, nikoli o klienta jako celek.

Proč bych měl jako klient spolupracovat s vámi?

Co říkám, to také dělám. Je spoustu poradců, kteří nešetří slovy jako nezávislost, dlouhodobost, klient na prvním místě atd. Jméno si člověk zkazí jen jednou, proto si na spokojenosti klienta zakládám. Věřím, že ti současní to již mohou potvrdit.

Děkujeme za rozhovor.