snymlmMladí ve věku 15 (ano, v některých firmách není plnoletost překážkou) až 30 let mají velkou šanci, že dostanou příležitost pracovat v některé z MLM finančně zprostředkovatelských společností. V registrech ČNB bylo za posledních 7 let zaregistrováno 84.131 pojišťovacích zprostředkovatelů. To jsou lidé, kteří to ve finančním zprostředkování dotáhli alespoň k registraci u ČNB. Pak jsou další statisíce lidí, kteří absolvovali alespoň jedno „motivační“ nebo „vzdělávací“ školení.

 

Nejčastěji jsou mladí lidé lákáni na úspěšný životní styl a vše, co k tomuto životnímu stylu patří. Tedy na drahá auta, drahé hodinky, vysoké výdělky, luxusní dovolené a krásné dívky. Vynechme krásné dívky a pojďme se podívat na to ostatní, jaká je realita.

 

Průměrný měsíční příjem všech zaregistrovaných zprostředkovatelů (tedy i manažerů a ředitelů) v roce 2014 činil ve velké nejmenované společnosti, říkejme jí třeba modrá, přibližně 6.475,- Kč ( číslo je zkresleno neaktivními zprostředkovateli v systému, reálný odhad je kolem 20.000,- Kč). V další z velkých společností, říkejme jí třeba tyrkysová, byl průměrný měsíční výdělek v roce 2014 o trochu vyšší, cca 31.277,- Kč. A v třetí z velkých zprostředkovatelských společností, říkejme jí třeba červená, byl průměrný měsíční výdělek v roce 2014 přibližně 39.498,- Kč. (Vše je počítáno dle výročních zpráv jednotlivých společností a počtu zaregistrovaných zprostředkovatelů u ČNB) To nejsou čísla, která by značila nějaké velké bohatství. Musíme si totiž uvědomit 2 věci. Jedná se o příjem podnikatele, nikoli o zisk. Od příjmu je třeba odečíst výdaje spojené s podnikáním. Druhá věc je, že se jedná o průměrný příjem všech, tedy i ředitelů, kteří vydělávají statisíce (a ti jediní se mají velmi nadstandartně). Reálný příjem obyčejných zprostředkovatelů v těchto společnostech je cca 2/3 z uvedených průměrů. K tomu připočtěme  náklady a vidíme, že  moc peněz jim nezůstane.

 

Dalším problémem je to, že obchodní model těchto zprostředkovatelů je postaven tak, že příjmy z provizí jsou z převážné většiny jen zálohové. Pokud klient smlouvu zruší, přichází storno. A storno dokáže být velmi nepříjemné. A takto vznikají dluhy zprostředkovatelů.

 

Pokud přejdeme na sliby, kteří někteří zprostředkovatelé dávají svým klientům, tak i tam je realita obvykle úplně jiná. Klienti, kteří si sjednali investiční životní pojištění a za dva až tři roky si chtěli peníze vybrat i se zajímavým zhodnocením, by mohli vyprávět. Pokud však je zhoubný systém, těžko se napravuje a těžko se předělává. Když se pak chcete podívat vlkovi na zoubek, dostanete výhružný dopis, ať se chováte slušně. Taková je dnešní doba.

 

Dejte si pozor, s kým své finance řešíte. Dejte si pozor, ať jsou na prvním místě vaše zájmy, ne zájmy velké zprostředkovatelské společnosti nebo sny zprostředkovatele. V případě potřeby se můžete obrátit na naše členy.

 

Přihlásit se k odběru nových článků